आश / Āśa
Τεχνική σε έγχορδα με τάστα κατά την οποία ο εκτελεστής παίζει έναν φθόγγο και, πριν αυτός σβήσει, σέρνει το δάκτυλο σε άλλο τάστο. Στα χίντι ονομάζεται επίσης Ghașiţ και ανήκει σε κατηγορία των Alaňkāra (ποικιλμάτων / στολιδιών) που ονομάζεται Śabdālaňkāra. Το ίδιο σε άταστο έγχορδο (π.χ. Sarod) ονομάζεται Syuňt.
Relevant multimedia
| Bahauddin Dagar playing Rāga Bhimpalashi on the Rudrā Vīņā |
This is the final section of a performance of Bahauddin Dagar playing Rudrā Vīņā. The performance (noon - afternoon Rāga Bhīmpalashī was performed) at the Pt. Omkarnath Thakur Auditorium, Faculty of Performing Arts, BHU, 13/02/2009. Bahauddin Dagar follows the Dhrupada-style of elaborating a Rāga, this is why he is accompanied by the Pakhāwaj and not by a Tablā. The Tāla (rhythmic cycle) is the 12-Mātrā (beat) Cautāla. |
| Bhimpalashi patterns - basic demonstration |
Εμπλουτισμός του αποσπάσματος:
"Κάθε ράγκα έχει ανιούσα και κατιούσα μορφή (που μπορεί να διαφέρει) καθορισμένα μελίσματα, χαρακτηριστικές μελωδικές φράσεις και συγκεκριμένη ώρα της μέρας για εκτέλεση. Τέλος, έχει μια κυρίαρχη διάθεση (rasa) και δύο βασικές νότες, μια κύρια που συνοδεύει τη μελωδική κίνηση και μια δευτερεύουσα συνήθως μια 4η ή μια 5η ψηλότερα."
από το σχολικό βιβλίο μουσικής της β' γυμνασίου. |
| Jhaptal elementary demonstration on the tabla |
|
| Pandit Hariprasad Chaurasia - Raag Maaru Bihag |
A beautiful rendition of Raaga Maru Bihag in Basant Tāla |
| Vasant (spring / άνοιξη) |
Από αρχαία παράδοση ανοιξιάτικου καρναβαλιού (Vasantotsava), που τελικά συνδέθηκε με τον Krishna (μεταμφιέσεις-χρώματα). [περιοχή Deccan, περί το 1750] |
| Vasant (spring / άνοιξη) |
Από αρχαία παράδοση ανοιξιάτικου καρναβαλιού (Vasantotsava), που τελικά συνδέθηκε με τον Krishna (μεταμφιέσεις-χρώματα). [περιοχή Deccan, περί το 1750] |