लयकारी Layakārī Λέι(α)κάαριι, Λάι(α)κάαριι (लयकारी, Layakārī, layakaarii, Layakari, Λέι(α)κάαριι, Λάι(α)κάαριι) [IN] - Writer: Laios, Sakis
लयकारी / Layakārī
Οι παραλλαγές και αυτοσχεδιασμοί διαφορετικών τέμπο (Laya) και ρυθμών σε σχέση με ένα τέμπο αναφοράς ονομάζονται Layakārī ("ρυθμικό παιχνίδισμα"). Συχνά (βλ. τελευταία παράγραφο αυτού του λήμματος) ταυτίζεται απλά με τη ρυθμική διαίρεση του Mātrā σε 2, 3 ή 4 μέρη ή με την εγκαθίδρυση ενός νέου Mātrā 2, 3, ή 4 φορές πιο γρήγορου.
Καταρχήν, υπάρχει πάντα ένα ρυθμικό σχήμα αναφοράς, που εκτελείται –ή ίσως μόνο να υπονοείται, χωρίς στην πραγματικότητα να εκτελείται– από το συνοδευτικό όργανο (κρουστό, στην περίπτωση εκτέλεσης Rāga από μελωδικό όργανο και ανάποδα στην περίπτωση του κοντσέρτου κρουστού) σε σχέση με το οποίο γίνεται κατανοητό το ρυθμικό παιχνίδισμα ή παραλλαγές που εκτελεί το σόλο όργανο. Τέτοιες παραλλαγές είναι οι Vilambita (αργό), μέτριο, γρήγορο, καθώς και οι Āďi, Kuāďī, Perāďī, Baraďī, Suluph, Sama, Vișama, Atīta, Anāgata και Anāghāta. Η πράξη δημιουργίας αυτών των παραλλαγών ή καλλωπισμών του Laya ονομάζεται Layakārī.
{ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΤΕΙ ONLINE ΟΛΟ ΤΟ ΛΗΜΜΑ}
Αλλά προς το παρόν μπορείτε να δείτε και το ακόλουθο video (http://www.youtube.com/watch?v=Q3B4xFVD21k) από το youtube. Τα πρώτα μέτρα είναι μια τυπική εκτέλεση του Ţhekā του και μετά ξεκινάει ανάπτυξη Layakārī.
Relevant multimedia
Chautal in Pakhawaj by Sri Partha Ghosh | |
In 2.13 he announces and plays (till 3.19) the Layakari of Chautala, in speeds: 1, 3:2, 2:1, 3:1, 4:1. |