पेशकार Peśkāra Πεσhκάρ (पेशकार, Peśkāra, peshkaar, Peśkār, peshkar) [IN] - Writer: Laios, Sakis

पेशकार / Peśkār

Κατά τον Roychaudhuri, Peśkār ονομάζονται οι παραλλαγές του Ţhekā από τον κρουστό. Κατά την επικρατέστερη ερμηνεία του, Peshkār σημαίνει "παρουσίαση" και είναι η σύνθεση (αυτοσχεδιασμός) που ακολουθεί το Uţhāna (ή το Mohra) και το πρώτο Ţhekā, στο ρεσιτάλ σόλο κρουστού. Στο Peshkār παρουσιάζονται οι συλλαβές (ήχοι / Bola) που θα χρησιμοποιηθούν στις επόμενες συνθέσεις, και επιτρέπουν στον κρουστό να ζεσταθεί. Παρόλο που γενικά το Peshkār ξεδιπλώνεται σε αργό τέμπο και οι φράσεις του είναι μάλλον περιοριστικές, πολύ συχνά οι εκτελεστές βρίσκουν την ευκαιρία να δείξουν την ικανότητά τους, εισάγοντας κι άλλα σχήματα, συνήθως ως ρυθμικές υποδιαιρέσεις κάποιου βασικού χτυπήματος, ή αλλαγές στο τέμπο (για την ακρίβεια, στην ρυθμική αναλογία με την υποστηρικτική Laharā-Gat).

Αφού έχει παρουσιαστεί το τυπικό Ţhekā, γίνονται παραλλαγές του με τρόπους που περιλαμβάνουν την διαφοροποίηση των τονισμών, ενώ διατηρούνται οι Khuli (ανοιχτές) και Mudi (κλειστές) Bola (συλλαβές). Ο Roychaudhuri δίνει το ακόλουθο παράδειγμα (το Ţhekā με έντονα στοιχεία και το Peśkār με κανονικά):

x 2
Dha Dhin Dhin Dha Dha Dhin Dhin Dha
Dhā-teţe Keţedhi- Nāg Dhenā Ghenā Dhāge Tenā Kenā
0 3
Dha Tin Tin Na Na Dhin Dhin Dha
Ta-teţe Keţeti- Nāk Tenā Ghenā Dhāge Dhenā Ghenā

Είναι υφή αυτοσχεδιασμού περισσότερο χαρακτηριστική για τις Gharānā του Ντέλιι (Delhi) και του Φαρουκαμπάντ, ενώ υποτίθεται πως δεν αποτελεί μέρος του παραδοσιακού ρεπερτορίου Tablā των Gharānā των πόλεων Βαρανάσι και Lucknow ή της περιοχής Punjab. Στο Βαρανάσι, μπορεί να χρησιμοποιούνται οι όροι Badhant (αύξηση) ή Amaadh για αυτού του τύπου ανάπτυξη του Ţhekā.

Κάποιες επιπλέον συνθέσεις στο http://www.musicking.gr/tabla_compositions/type:Peshkar/?lang=el